سیستم های هیدرولیک با استفاده از مایع تحت فشار (اغلب روغن یا آب) حرکت تکراری ایجاد می کنند. آنها به دلیل اثربخشی، مقرون به صرفه بودن و سازگاری معروف هستند.

سیستم های هیدرولیک را می توان در چندین برنامه مورد استفاده قرار داد. سیستم های هیدرولیک به طور گسترده در کاربردهای صنعتی عمده، از جمله ساخت و ساز، چوب بری، تولید و رباتیک استفاده می شود.

با این حال، آیا متوجه شده اید که چندین سیستم هیدرولیک هر روز کار می کنند، حتی اگر در خانه باشید؟ برای مشاهده عملکرد سیستم های هیدرولیک نیازی به بازدید از یک کارگاه ساختمانی بزرگ یا کارخانه تولید فولاد نیست. در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده روزانه از سیستم های هیدرولیک آورده شده است:

قبل از اینکه به بررسی کاربرد های سیستم های هیدرولیکی بپردازیم ابتدا باید بدانیم هیدرولیک چیست و چگونه کار می کند؟ پس بهتر است برای شناخت کافتی از این صنعت ابتدا مقاله هیدرولیک چیست را مطالعه کرده و در ادامه به بررسی کاربرد های آن در صنایع مختلف بپردازیم

اما کاربرد سیستم های هیدرولیکی و استفاده از انواع لوازم و قطعات پمپ هیدرولیکی از جمله استفاده از انواع پمپ هیدرولیک و انواع جک هیدرولیک را میتوان به 5 دسته و گروه اصلی تقسیم کرد.

موتورهای هیدرولیکی غالباً در مصارف صنعتی که برق مناسب و اختصاصی وجود ندارد مورد استفاده قرار می گیرند و مقاومت آنها در برابر تغییرات محیطی از جمله کارکردن در مناطق بسیار گرم ، سرد یا گرد و غبار ، آنها را به یک راه حل ایده آل تبدیل می کند.

آنها معمولاً برای تأمین نیروگاه های نورد ، میکسر های صنعتی ، نوارهای نقال و … استفاده می شوند. موتورهای هیدرولیکی می توانند به اندازه کافی بزرگ باشند تا بتوانند ماشین های قالب گیری و تزریقی را تأمین کنند یا به اندازه کافی کوچک باشند تا در صنایع ظریف از جمله صنعت جواهرات یا در صنعت پزشکی مانند دندانپزشکی سرعت عمل را افزایش و دقت کار را بالا ببرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *