سیلندر های هیدرولیک طبق نحوه عملکردی که دارند به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند . سیلندر خطی یک طرفه و سیلندر خطی دو طرفه دو نمونه پرکاربرد از انواع سیلندر های هیدرولیک هستند .

1- سیلندر هیدرولیک دو طرفه

در سیلندر خطی دو طرفه هیدرولیک ، فشار سیال به هر دو طرف سیلندر وارد می شود و به این ترتیب کار در هر دو طرف انجام می شود . حرکت رفت و برگشت در آنها توسط فشار روغن انجام می شود . به عبارت دیگر در هر دو کورس رفت و برگشت توانایی اعمال نیرو خواهد داشت . سیلندر های دو طرفه می توانند به صورت دو محوره یا تک محوره باشند . در سیلندر دو محوره قطر دو پیستون مساوی است و نیروهای وارد شده در دو جهت یکسان است .

2-عملکرد جک دو طرفه

با ورود جریان روغن از دهانه ورودی ( سمت پیستون ) به سیلندر ، پیستون تحت فشار قرا گرفته و شروع به فشارسازی می نمایند . پس از آن که فشار به حد کافی رسید ، میله پیستون شروع به حرکت نموده و مایع فشرده موجود در قسمت میله پیستون از طریق دهانه مرتبط به مخزن روغن تخلیه می گردد . حرکت معکوس یعنی برگشت میله پیستون بدین ترتیب که روغن فشرده از دهانه میله پیستون وارد لوله سیلندر شده و پس از فشارسازی ، روغن فشرده بخش پیستون از دهانه سمت پیستون به مخزن روغن تخلیه و در نهایت میله پیستون به داخل سیلندر برمی گردد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *